X
GO

Radionica „Od skripta do kamere“

Vijesti iz Kino kluba Split

  • 7 lipnja 2022
  • Autor: Zoran
  • Broj pregleda: 427
Radionica „Od skripta do kamere“

Od 24. do 27. lipnja u Kino klubu Split (Ulica slobode 28, Dom mladih, 1.kat) održat će se radionica „Od skripta do kamere“ pod vodstvom istaknute španjolske redateljice Pilar Palomero. Na četverodnevnoj radionici polaznici će učiti što sve mogu učiniti za svoj projekt u pripremnoj fazi. Obrađivat će se iduće tematske cjeline kroz praktični rad: Ideja i skript, Vježbe kastinga i location scoutinga, Vizualni pristup – kamera i svjetlo, Kreativni dossier, Prezentacija i analiza projekata. 

Za vrijeme radionice polaznici će dobiti priliku pripremiti svoj projekt od ideje do snimanja, analizirajući i razumijevajući različite stadije kreativnog procesa u nastanku filmova. Prijave na radionicu otvorene su do 13. lipnja, a prijaviti se možete putem prijavnog obrasca.

Za vrijeme posjeta Splitu, Pilar će predstaviti svoj debitantski dugometražni film Školarke (Las Ninas, 2020) a predstavljanje će biti otvoreno za javnost. Program se organizira u suradnji s međunarodnim  Festivalom mediteranskog filma Split i dio je programa Mind the image/Pazi na sliku.

Također pozivamo sve zainteresirane da prisustvuju međunarodnom diskurzivnom programu "Film, glazba, književnost, i snovi s Jonathanom Rosenbaumom", programu filmske analize, čitanja i pisanja filmske kritike pod vodstvom istaknutog filmskog kritičara Jonathana Rosenbauma. 

Diskusije o različitim temama i filmskim ostvarenjma će se održavati u večernjim satima od 19h u periodu od 17. do 22. lipnja i bit će otvorene za javnost, dok će nekolicina zainteresiranih imati mogućnost pisati o dogovorenim filmovima pod Jonathanovim mentorstvom. U dogovoru s autorima i autoricama, najuspješniji osvrti bit će javno objavljeni na stranici kluba. 

Prijave za one koji se žele okušati u pisanju filmskih kritika otvorene su do 13. lipnja putem online obrasca.  

Oba programa će se održavati u prostoru Kino kluba (Dom mladih, Ulica slobode 28) na engleskom jeziku.

Više informacija o programima možete pronaći na https://kinoklubsplit.hr 

Pilar Palomero španjolska je redateljica i snimateljica. Završila je BA program španjolske literature i književnosti na Univerzitetu Zaragoza i MA program na Comunidad de Madrid Film School (ECAM). Radila je kao freelance umjetnica za glazbene spotove i reklame, nakon čega počinje pisati scenarije za TV i filmove. Paralelno je predavala scenarij na San Jorge Univerzitetu. Napisala je scenarije i režirala nekoliko kratkih filmova: Smiles (2005), Balcony Boy (2008), CHAN CHAN (2011), Noć (2014), Zimsko sunce (2016), Horta (2017). Filmovi su joj prikazivani na brojnim festivalima, među ostalima na Huesca Film Festivalu, Warsaw International Film Festivalu, St. Louis International Film Festivalu (SLIFF), Puchon International Fantastic Film Festivalu, Sarajevo Film Festivalu, festivalu DocLisboa – međunarodnom festivalu dokumentarnog filma, Festival de Málaga, Busan International Short Film Festivalu. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, a 2018. godine Variety ju je uvrstio među deset najperspektivnijih španjolskih redatelja. Studirala je na doktorskom film.factory programu pod mentorstvom Bele Tarra.

Godine 2020. Pilar je premijerno prikazala svoj debitantskii film Školarke (Las Niñas, 2020) na filmskom festivalu u Malagi, osvojivši glavnu nagradu za najbolji film. Nakon festivalske distribucije, film je dospio u kina uz veliko priznanje javnosti i kritike. Od premijere ne prestaje gomilati nagrade i priznanja, uključujući četiri nagrade Goya (najbolji film, najbolji novi redatelj, najbolji originalni scenarij i najbolja kamera), nagradu ASECAN, te je ušao u povijest postavši prvi film koji je osvojio nagradu za najboljeg novog redatelja i najbolji film istovremeno. Osvojio je Feroz i Forqué nagradu, kao i nebrojene druge nagrada na različitim nacionalnim filmskim festivalima i izložbama. Film su producirali Inicia Filmsa i Bteam Pictures. 

Pilar je članica filmskog kolektiva BISTRIK7. Sudjelovala je na Berlinale Talentsima 2016. i 2021.; Sarajevo Talentsima 2016., kao i na rezidencijalnom programu Akademije filmske umjetnosti i znanosti u sklopu kojeg  je razvila novi projekt, Majčinstvo (La Maternal) koji se nalazi u završnoj fazi postprodukcije. Podupiruća je članica Kino kluba Split od 2016. godine.

Jonathan Rosenbaum radio je kao glavni kritičar Chicago Readera od 1987. do 2008. Autor je brojnih knjiga o filmu uključujući Film: The Front Line 1983 (1983), Placing Movies: The Practice of Film Criticism (1995), Moving Places: A Life at the Movies (1980; reprint 1995), Movies as Politics (1997) i Essential Cinema (2004), a njegova najpopularnija knjiga je Movie Wars: How Hollywood and the Media Limit What Movies We Can See (2002). U svojoj izrazito plodnoj karijeri pisao je za brojne časopise, između ostalih za Cahiers du cinéma, The Village Voice, Film Comment i Sight & Sound. Predavao je na kalifornijskom Univerzitetu u San Diegu na poziv Mannya Farbera. Kao vanjski predavač predavao je film na Sveučilištu u Virdžiniji u Richmondu (2010-2012), te držao kolegije Svjetska kinematografija i Američki nezavisni i alternativni film na film.factory programu u Sarajevu od 2013 – 2015. Radio je kao konzultant na filmovima Orsona Wellesa Dodir zla (Touch of Evil) i Druga strana vjetra (The Other Side of the Wind). Redovno objavljuje tekstove na svom web site-u: jonathanrosenbaum.net  U prethodnih par godina održao je seriju predavanja o Orsonu Wellesu u filmskom centru Gene Siskel u Chicagu, seriju online predavanja o AGnes Vardi, realizirao je audiokomentarw za Criterion (Citizen Kane i THE Magnificent Ambersons s Jamesom Naremore, Like and Nothing More s Mehrnaz Saeed-Vafaom), i eseja (tiskanih ili audiovizualnih) za časopise i portale Trafic, Another Gaze, Metrograph, MUBI, Criterion, Arrow Films, Cinema Scope, Caiman Cuadernos de Cine, Artforum, i Cineaste.. Recentni intervju s Jonathanom možete pročitati na idućoj poveznici.

Ispiši
Kategorije: Novosti
Tagovi:

Ime:
Email:
Predmet:
Poruka:
x